Marieberg,målning och mysig grill kväll

Igår kväll var vi hemma hos Johans föräldrar, Johans mamma hjälpte oss att sy markis tyget som vi köpt till altan.
Skit bra blev det, hon och Novas kusin Alexander kom förbi imorse och kolla hur det blev när vi fått upp det.


Efter lunch åkte vi ut till Marieberg, Johan släppte av mig och Nova så åkte han över till Bauhaus och köpte mera färg till mig. *JIPPIE*
Jag har nämligen fått för mig att jag ska måla utemöblerna på altan vita istället.
Börja grundmåla två av stolarna igår när Nova som middag men färgen räckte inte längre än så.
Medans Johan köpte färg så kolla jag på lite dekorationer som jag ska ha på borden på Novas dop.
Tog lite tid för jag kunde inte bestämma mig men Nova var så himmla snäll idag, hon sov två timmar medans jag gick runt och sen när hon vakna var hon skit glad och då var vi nästan klara i alla fall., Då kom ett sms från Johanna som fråga om hon och Johan kunde komma ut till oss en sväng så när Johan var klar kom han och mötte upp oss så ät vi kyckling baguette på ett fik inne på marieberg innan vi åkte vidare. *MUMMA*

Vi stanna till på Lågpris magasinet och köpte mer markis tyg då vi kom fram till att det nog blir snyggast att ha "gardiner" i varje glugg på altan. Det tyckte Johans mamma också när hon var här imorse så nu får vi be henne snällt igen om hjälp att sy till dom., har tyvär ingen egen symaskin och vet inte riktigt om jag är super haj på att sy heller.



När vi väl kom från marieberg så mötte vi upp Johanna och Johan på Maxi, handla lite sen åkte vi hem till oss och grilla.
Till efterätt blev det jätte god hallon och björnbärs paj, japp en sån som man köper fryst på påse.
Själv brukar jag göra egen paj men Johanna sa att denna var god så vi testa den och den funka faktist.
Man kunde ha haft på lite socker bara för det blev rätt sur men det funka i alla fall.


Nu har Johanna och Johan åkt hem., blev en riktig långkväll men det var jätte trevligt.
Johanna erbjöd sig att hjälpa mig att måla också, får se om hon kommer någon dag i slutet på vecka om det hinns med.
Så skulle jag få en byrå av dom också, som dom hade tänkt slänga så då sa jag att jag kunde ta den och ha på altan, så kan man ha lite små skit i den, behöver dock måla om den också men det gör ingen för min del.

Tycker om att pyssla., så mycket som jag har målat på sista tiden så kan man ju tro att jag har en liten måleri verkstad här hemma. Hehe.,




Ne nu blir det sängen.,
Ska röja här hemma imorgon innan prästen kommer hit på besök på eftermiddan.
Vi ska planera inför Novas dop som börjar närma sig.




Natti Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0