Plantering,fika och värme.

Äntligen känns det som att sommaren är här för att stanna. HOPPAS det i alla fall.
Är så trött på allt jäkla regn., vill ha sol och värme så att man kan BADA.

Det blev en tidig morgon idag också, Nova vill upp mellan 6-7 varje dag.
Vi gick upp käcka frukost, slappa lite i soffan och så kaffe såklart.
Sen börja jag pyssla lite på altan medans Nova sov en stund.

Jag klippte till vaxduken (Genomskinlig) till matsalsbordet och la på en ny duk och sen på med plasten.
Det som blev över använde jag till altan, la på en vanlig duk först där oxå sen lite blommor och prydnader.
Rensa lite ogräs på framsidan sen blev det käka lite lunch.
Ett tag efter lunchen skulle Nova sova middag och det blev en lång middagslur så jag passade på att sola.
Hahaha och färg fick jag kan man ju säga, fattar inte hur jag satt med benen igentligen för det ser helt sjukt ut nu.
Ska försöka sola lite imorgon också om det går, blir sola ryggen och resten av benen.

Johan kom hem lite tidigare idag så då passa vi på att åka upp till hans föräldrar och pumpa däcket till skottkärran, vi fika lite och kolla på lite när johans pappa byggde altan.
Sen blev det hem och käka sen ut i trädgården igen. Började gräva bort massa jord ur rabatten som jag höll på med.
Sprang bort med kärran till baksidan och dumpa av massa jord, efter ett par gånger fick johan komma och hjälpa till.
Fy fan va tungt det var, och inte blev det bättre av att det så jäkla varmt heller.
Neej jag klagar inte på värmen, jag tycker att det är skönt men kanske inte när man håller på och gräver å grejar.

När vi grävt färdigt blev det i med rosbuskarna och på med massa ny jord, det blev riktigt fint faktist.
Ska köpa lite lavendel tror jag och sätta mellan buskarna så att det inte blir så glest.
Sen är det bara en kant på rabatten som ska fixas, ska försöka hitta några fina stenar eller nåt sånt och ha runt om.
Planterade igår också föresten, en stor kruka som jag köpte på plantmarknaden i lindesberg. Det blev också skit bra.
Nu är det bara blomlådorna kvar, om jag nu ska ta dom. Har inte riktigt bestämt mig än.



Nee nu blir det sängen så jag orkar med morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0