Ullared

Igår åkte jag,johan,nova och mina två systrar till Ullared. Full bil blev det men det gick faktist jätte bra.
Kl 04.30 ringde min väckarklocka så det var bara att gå upp och förbereda inför resan.
Slog på kaffe, koka vatten gjorde frukost som vi skulle ha med oss och kolla så att jag fått med
allt i skötväskan. Dom andra gick upp senare så när dom vaknat packa vi ner och åkte iväg.

Vi hade tur denna gång också, det var mycket bilar på parkeringen men faktist inte så överdrivet mycke folk där inne.
Det var precis lagom med folk där inne, faktist bättre än förra gången.
Vi behövde inte trängas som fan och folk var inte lika hysteriska som förra gången.
Nova var jätte snäll hela dagen det var inga problem alls, hon var lite kinkig i bilen hem en stund men sen somna hon.

Angelica min minsta syster shoppa mest kläder tror jag, veronica shoppa lite allt möjligt.
Vi handla mestadels bra att ha grejer, lite köks redskap, lite kläder, leksaker till Nova, handdukar och massa annat.
Vi var inte där när det öppna och var inte heller kvar tills det stängde för det kändes inte som vi behövde det, eftersom det inte var så överdrivet med folk så kunde man gå runt i lugn och ro , inte stressa runt som en dåre och trängas med alla kärringar som ställer sina vagnar på tvären och vägrar att flytta på sig, och så kör dom bara rakt på folks hälsenor.
Usch och fy för dom, tur att det inte var så denna gång i alla fall.
Innan vi åkte hem så passa vi på att käka på burgerking som ligger precis brevid Gekås.
Hahaha ja vi fick ju skratta lite i alla fall, två unga tjejer som precis hade börjat där skulle jag tro fick i uppdrag att puttsa fönstrena på utsidan och det var en rolig syn.

Vi satte oss ute, två bort bakom oss satte sig tre damer och sen kommer den nya tjejen och ska puttsa fönstrena.
Hon sprutar fönsterputs på rutan och börjar sen göra rent, då klagar damerna bakom oss på lukten.
Jag känner hur det kommer en lite vindpust och jag blig blöt på foten, jag och Johan påpekar för tjejen att hon kan för faan inte putsa fönstrena när vi sitter där och äter eftersom det blåser lite och det kommer ju i vår mat.
Hon mumlar något som ingen hör och fortsätter sedan att puttsa, hon kommer närmre oss och vi vänder oss och tittar på henne och kan inte hålla oss för skratt. Damerna studerar henne också och dom kan inte heller sluta skratta.
Hahaha det såg fan värre ut efter att hon hade vart där och kladdat än vad det gjorde innan.
Efter en stund kommer hennes kompis ut, den andra nya tjejen som skulle eftertorka på kanterna och säger att dom skulle gå upp och puttsa istället. Hon eftertorkar och inte heller hon kan hålla sig för skratt.
Det såg verkligen förjävligt ut....

Igår när vi kom hem så var det vara direkt ner i sängen fast klockan inte var så mycket.
var verkligen helt slut igår, blev självklart jätte förkyld på
Sita timmarna var rena helvetet och självklart hade jag glömt nässprayen i bilen och den orka jag inte springa ut och hämta då ju. Tur för mig att jag hade packat ner nässpray och alvedon i skötväskan för annars hade jag nog inte klarat mig igår.


Idag har vart en riktig slappar dag., vi har plockat lite här hemma men annars har vi inte gjort ett skit.
När Nova har sovigt middag har vi gjort desamma., känns verkligen i kroppen att jag är sjuk plus att man sprang runt på gekås igår också.


Oj oj oj det blev ett långt inlägg.,
Ne nu ska jag glo lite på tv sen blir det sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0