Helgen

Fredag :
I fredags var johan ledig så vi åkte in till örebro för att handla mer spackel.
Sendan åkte vi till mamma och fikade en sväng och syrran följde med oss hem.
När vi kom hem så beställde vi pizza och slappa lite på soffan,
Fan va trött jag var då kan jag säga., Gick upp kl 11 på torsdagen och somna inte förens kl 01.00 på fredag kväll.
Var alltså vaken i 40 timmar i sträck., jag kunde verkligen inte somna natten till fredagen., låg och vret å vände men det gick verkligen inte och när kl var ca 06.00 fick jag nog och klev ur sängen och gick ner och slog på lite kaffe.
Sen gick jag upp och spacklade en massa på övervåningen och varken Johan eller Nova vakna.
När jag tröttna på det gick jag ner och drack massa kaffe.

Helt otroligt att jag kunde hålla mig vaken hela fredagen sen., sov 5 minuter på soffan bara.
Både johan och syrran tyckte jag var helt störd som gick upp och spacklade kl 6 på morgonen men vafan eftersom jag inte kunde sova så kunde jag ju lika gärna gå upp och göra lite nytta.., bättre det än att ligga i sängen och bli irriterad för att man inte kan somna.,
På kvällen förbjöd både Johan och min syster mig att somna på soffan, Johan trodde inte att jag skulle kunna sova på natten då om jag somna på soffan på kvällen eftersom så brukar det bli, så jag satt och kämpa för att hålla mig vaken och vad händer då? Jooo Johan somnar och syrran är på god väg att göra desamma, så då skällde jag lite på dom haha.


Lördag :
Gick upp i hyffsad tid., käkade frukost och slappa lite på soffan.
På eftermiddan tog jag, syrran och Nova en promenad till ica och handlade lite gott inför kvällen.
När vi kom hem så fick vi besök av Johans barndomsvän som också har fått barn.
Vi fikade och pratade en massa, så söööt var han lilla killen.
Jaa å så kom syrrans kille till oss också.
När dom hade åkt var det dax att laga mat., det blev kyckling med bulgur och tsatziki som jag hade gjort., och så rotsaker i ugn *mums*

Efter maten blev det poker..., som vanligt när syrran och hennes kille är här.
Och som vanligt blir det jääävligt sent också. Men riktigt skoj är det.
Eftersom det alltid blir så sent så får både jag och syrran flera skratt attacker hela tiden och Johan och syrrans kille tycker att vi är helt stöööörda.., hahahaha



Söndag :
Blev en riktigt slappar dag.,
Tog det lungt framför tv:n och mös med min lilla snuttis., hon är så himla underbar.
Johan slipade klart på övervåningen i alla fall så nu är det bara att grunda lite och sen dax att sätta upp tapeten =)
Blev lite mer jobb än vi hade trott men men .... det kommer bli jäävligt fint när det är klart i alla fall.
På söndags kvällen åkte jag, johan och nova till Johans föräldrar och fikade lite och tittade på Beck med dom..,
Självklart så somnade Nova jätte gott hos farmor och farfar och var knappt vaken under dom timmarna som vi var där.., hon somnar alltid när vi är där., hon trivs verkligen hos sin farmor och farfar.



Det var min underbara helg., jag har i alla fall haft skit skoj,
Vad har ni andra gjort i helgen då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0