Tisdag

Jaha då börja vi med gäst rummet idag då.,
Fan det är mycket jobb att maskera överallt fast rummet inte är så stort.
Som tur är slapp vi grundmåla idag för att färgen vi valt är så pass mörk.

Det är inte riktigt klart men vi har målat tre väggar så det är bara fond väggen kvar och där har vi inte riktigt bestämt vad det blir för färg., eller jo färgen är bestämd men inte vilken nyans.
Johan ska försöka sluta vid 2 på torsdag så ska vi åka ut till Bauhaus och köpa färgen till fondväggen.

Tänker inte avslöja färgerna ännu.
Lägger upp kort på rummet när det är klart.
Men jag kan ju berätta hur det såg ut innan, har tyvär inte kort på det.
På tre av väggarna var det vitt och på den fjärde minsta väggen vart det jätte ful brun färg., och på den största väggen som var vit var det målat med brun färg en brud som håller en väska.
Hahah fattar inte riktigt hur dom tänkte dom som bodde här innan.
Men det kommer bli skit snyggt när vi är klara.

Efter gäst rummet är det massa tapetsering som vi vill fixa också men vi får se när det blir. kanske dröjer lite till.
Det är i alla fall hallen på nedervåningen, hallen på övervåningen och vardagsrummet som ska tapetseras om.
Jag vill även tapetsera köket i en jätte fin tapet som jag har hittat redan men det får bli det sista vi tar om vi nu gör det.
Fan det kostar ju skjortan att renovera., men det är värt det. 

Det är ändå vårt hus., och det är vi som ska trivas.
Tur att man inte behöver total renovera i alla fall., de är ju ändå 148 kvadrat.
6 rum och kök.., plus två badrum två stora hallar och en tvättstuga..,
Nee det är jätte fint förutom att tapeterna inte är riktigt min smak.
Hatar verkligen gult och det är det både i hallen och vardagsrummet =(



Nee nu ska jag glo lite på tv sen blir det sova..,




Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken liten mini sötnos ni har fått : )

Jag ville oxå ha en liten bebis, men fick en jätte klump på 4305g ju.. Nu har hon redan fyllt 1år och är jätte stor. hihi

Mega har jätte fina billiga kläder upp till strl 68, sen tycker jag inte alls dom har lika mycket.

Ett tips om ni ska ha små kläder är ju H&M, dom har från strl 44.

Jo Mias systrar är boken innan Emma - Mias dotter.

Men den va inge bra alls, så den kan jag inte rekommendera.

Kram

2009-03-04 @ 07:23:31
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jo de andra böckerna var super bra, men inte Mias systrar, kanske berodde på uppläsaren av boken, för jag har dom som ljudböcker...

Men började på Emma- mias dotter igår, o den verkar helt okejj..

Har du läst sanningen om gömda?

Kram

2009-03-04 @ 12:46:09
URL: http://angelicahallin.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag vet inte när den kom, det är Monica Antonsson som skrivit den tror jag hon heter.

Handlar om att boken gömda o Mia skulle vara någon påhittad historia, har varit ganska mycke skriverier om det på sista tiden..



Vad pysslar ni med om dagarna då?

2009-03-04 @ 12:52:22
URL: http://angelicahallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0