Valborg med mera

I torsdags var det valborgsfirande hemma hos oss med några vänner,
Det blev grillning och mys hemma, vi tänkte gå och kolla på brasan här i Frövi men
det blev så sent med maten så vi struntade i det och stannade hemma istället.
Persson kom till oss idag och han stannar tills på söndag.
Det var faktist skönt att ta det lungt på valborg och bara äta god mat och umgås med vänner
istället för att vara ute och supa som massa andra.
Går inte riktigt när man har barn., känner inget behov av det heller.
Vi åt i alla fall jätte god mat, det blev jätte gott kött med potatisgratäng och sallad.
Så gjorde vi ett foliepaket med fetaost och tomater med oregano på och la på grillen. Det var riktigt fint.



I fredags kväll åkte jag Johan och Nova hem till min mamma och käka
jätte god middag med henne och mina två systrar.
Johan hjälpte mamma att sätta upp en jätte stor spegel och lite andra saker.
Sen när vi skulle åka hem så följde syrran med oss hem.


Idag har vi vart ute i det underbara vädret och jag och syrran har solat oss lite.
Man vill ju inte se ut som en blekfis heller.,
För övrigt har vi inte gjort så mycket annat idag, det blev grillning idag också *Mumma*
så har vi spelat flera omgångar kubb och jag och syrran tog med oss Nova och tog en liten promenad ner till tempo för syrran ville handla något gott.
Vi fick byta skor efter halva vägen för jag hade mina nya skor på mig och fick självklart skoskav men jag köpte
skoskavs plåster på tempo så vi bör tillbax igen., men fan det var rena rånet ju 5 plåster för 43 kronor.
Dom vet ju hur man tar betalt i alla fall.

När vi kom hem blev det mer kubb sen åkte Johan och persson in till stan och kolla om det var någe folk ute men det var ju helt dött som vanligt.
Medans dom var inne i stan spela jag och syrran kort., när grabbarna kom hem så var dom också med på en omgång.




Oj detta blev ett rätt så långt inlägg i alla fall., trodde inte det skulle bli så mycket.
Mest tråååk men jag har inte så mycket roligt att skriva.



Nu blir det sängen,
klockan är MASSOR men jag känner mig inte alls så trött men det blir försöka sova i alla fall.







                                                                                        Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0